Alla inlägg den 29 april 2011

Av pompette - 29 april 2011 16:13

Nu är jag hemma från stallet igen och kameran kom jag ihåg att ta med mig!
Svampade av Pompan idag.
13 grader varmt och sol så jag passade på.

Var tänkt att jag skulle bada henne ordentligt och pröva vårat nya shampo som kom idag men det fanns bara kallvatten i vattenslangen så det får vänta en stund.
Orkade inte springa med en massa hinkar fram och tillbaka.

Dränkte även in hennes man och svans med pälsglans och masserade in det ordentligt så det riktigt fick suga in och kammade sedan ut alla tovor och hon blev verkligen jätte fin och manen och svansen blänkte så fint.
Väntar på min nya sax nu så när den anländer så ska hon klippas och friseras igen.
Damen blev stolt över sin nya JW grimma som hon fick och ville visa upp hur snygg hon blev så hon posade gärnet på bilderna  

Hann inviga hovpenseln med burken idag också då jag skulle stryka på matolja på hovarna och oj vad den var bra. Det var ett härligt inköp måste jag erkänna!
Bandagepaddarna ska vi inviga sen någon gång.. hade tänkt att köpa några nya fina lindor till henne först.


Idag så haltade Pompan inte alls lika mycket som igår.. inget i skritt faktiskt som i förrgår och jag fick till och med lyfta höger bakben och hon kunde samtidigt stödja på det vänstra.. och det har jag inte fått göra på väldigt länge! SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA säg att det kanske håller på att vända?!? Eller var det kanske bara en bra dag för hon idag?!?
Däremot så är hon fortfarande öm då man klämde och kände på kotan men inte lika mycket som hon brukar vara.
Ja det återstår att se vad veterinären säger på måndag. Ska åka in med tjejen min på ATG kliniken då.
Dom är ju specialicerade på just hältutredningar.
Nu hoppas jag det går att göra någonting åt det här och att hon svarar bra på ev. behandling som kommer att sättas in så hon får bli frisk.
Vill verkligen inte förlora min älskade bästa vän.
Jag vet att den dagen kommer att komma men SNÄLLA INTE nu!
Hon måste skos också men det får gott vänta för som det är just nu så går hon inte att sko.


Man märker att Pompan har stått en tid nu för hon börjar tappa mycket av dom lite muskler som vi hade börjat få fart på dessutom så tror hon att hon är en unghäst på nytt och flyger upp i luften för minsta lilla sak som låter eller rör sig.
Det kallar jag överskottsenergi ab... men jag förstår ju varför hon är som hon är och det är huvudsaken.
Hon vet fortfarande att det inte är lönt att bråka med matte och att det är matte som bestämmer  


Nej nu ska vi dra och käka på Im´s i Vindeln där har dom världens goaste megaskrov som väntar på en kurrande mage. Hej så länge!

Av pompette - 29 april 2011 16:09

     
Ja då jag kom till stallet igår så stod det en ny häst i hagen där Rutan brukar stå.
Så detta är nya tillskottet i stallet.
Rutan hittade jag på andra sidan vägen i en hage   

Av pompette - 29 april 2011 16:04

       
Ballan och fölis njuter av det fina vädret ute i hagen!

Av pompette - 29 april 2011 15:50

 

                                 Pompan är stolt över sin nya JW grimma så hon ville visa upp hur snygg hon blev i den   

Av pompette - 29 april 2011 15:48

Ja som jag alltid brukar säga.. Pompan älskar ju allt som går att äta.. här borta står hon nästan alltid och mumsar på sitt hö då jag kommer till stallet  


Fast idag så stod hon faktiskt och väntade på mig vid grinden   

Av pompette - 29 april 2011 15:24

Sakerna jag beställt som jag fick hem idag   

JW grimman och hovpenseln med burken är redan invigd.  
Är mycket nöjd med sakerna.
Dom är finare i verkligheten då jag fick hem dom än på bilderna då jag beställde dom. Haha!

Av pompette - 29 april 2011 13:30

Nu ska jag bege mig till stallet för lite gos och mys samt ompyssling av damen min.
Några av sakerna som jag har beställt till henne har kommit idag så jag slänger upp lite bilder senare ikväll då jag har kommit hem.
Tänkte ta med mig kameran och fota lite idag!


Cheval ridsport

Washap hästbutik

http://webbhorse.jetshopfree.se


Dom kommer jag garanterat att beställa saker ifrån igen.

JÄTTE trevligt bemötande och snabb leverans.
Beställde sakerna i onsdags kväll/natt och sakerna låg i brevlådan idag då vi kom hem från stan   


Tror att resterande saker bör komma på måndag.
Hööks däremot tar ju några dagar extra på sig så det kommer nog i mitten på nästa vecka skulle jag tro.

Så nu väntar jag paket ifrån Hööks, hästtema & Färjestads rid och trav AB.

Uppdaterar bloggen mer senare!

Presentation


Pompette
E: Strong statement xx
U: Pompadour

Ägare: Sandra Åhlin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilken gren håller du och din häst på med?
 Dressyr
 Hoppning
 Både och
 Fälttävlan
 Western
 Körning/Trav

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards