Alla inlägg den 4 april 2011

Av pompette - 4 april 2011 17:53

Efter mycket vel hit och dit om vilket dressyr träns som jag ska köpa till Pompan så har jag nu bestämt mig för att det blir ett Henri De Rivel (HDR) 

Det är så sjukt snyggt och Pompan skulle bli ur läcker i det och dessutom så har tränset en bred nosgrimma på hela 4 cm. *Me Like*

Fast pannbandet kommer jag nog att byta ut mot något annat.


Såhär ser tränset ut: ---->


 


 

Här är lite fakta om tränset:


Stilrent dressyrträns i HdR-serien. Tränset har vit, mjuk fodring i både nos och panna. Nosgrimman är bred, 4 cm och tillbakagående. Stegtygel ingår, och tränset har rostfria stålspännen. Nacken är mjukfodrad i samma färg som lädret. En extra snillrik detalj är att man kan använda detta även som kandar, om man köper til det lösa setet som krävs. 

Av pompette - 4 april 2011 17:26

Jag föddes med mitt hästintresse och det har alltid funnits varmt om hjärtat på mig.

Inom familjen så har vi haft travhästar så länge jag kan minnas från jag typ lärde mig att gå.

Och sedan så har jag bara fortsatt för det finns ju inget underbarare än våra fyrbenta vänner.

Att hålla på med hästar har blivit en livstil för mig!

Jag gjorde ett litet uppehåll med hästar i några år efter att jag slutade med ponnytravet men det är dom värsta dagarna i mitt liv och jag kan fortfarande idag inte fatta hur man kunde vara så dum.. men nu är jag här igen och jag tänker aldrig någonsin släppa taget. 



 

Av pompette - 4 april 2011 03:13

Hämtade en knasig häst med vårkänslor i kroppen i hagen idag.

Hon var inte alls på humör för att arbeta.

Hon stod och käkade hö ur balen i hagen som vanligt där man typ alltid hittar henne då man kommer till stallet haha.. hon vägrade komma fram till mig och då jag gick för att hämta henne så tvärslängde hon sig åt sidan och sprang bara bort från mig hela tiden och ville typ leka tagen.. hon bralla på ordentligt där i hagen en stund.. jag höll nästan på att ge upp hoppet om att få in henne men jag tänkte att jag ska jävlar inte ge mig.

Till slut så sprang jag åt andra hållet som man SKA göra som jag inte ens alls tänkte på i denna stund och då tyckte hon minnsann inte att det var roligt längre så då kom hon smygandes fram som en panter till mig och nästan bad om förlåtelse.

Ställde henne på stallgången och kände igenom henne.

Jag är väldigt noga med att min häst ska må bra och ibland så blir hon nästan för bortskämd .. för min tös ska ju ALLTID ha det bästa  

Jag är noga med att gå igenom Pompan varje dag för jag anser att man ska göra det då man har häst och man ska kunna sin häst utan och innan hur den ser ut för dagen. Det är mycket viktigt.

Jag kan min häst utan och innan fast jag inte har ägt henne så väldigt länge ännu.

Efteråt så tog jag på henne utrustningen för dagens longerpass.

Jag vet jag vet att det börjar bli lite enformigt med longeringen..

Blev även lite lydnadsträning som jag tyckte passade väldigt bra idag   

Hon var duktig och lydig som en liten hundvalp och gick fot och följde efter mig vart jag än gick.. och alla saker var hon med på.

Vi höll på i sammanlagt kanske 1 timme idag.

Sedan så blev det puts och mys utomhus.. tog piggborsten och kammade igenom henne och tog bort all överflödig vinterpäls så gott som det gick för dagen.. det bara flög.

Men måste erkänna att lite kul är det ibland.. fast inte då man får hår precis överallt till och med i munnen *skratt*

Hon är ju en expertis på att rulla i hagen också så hon var ingen vacker syn idag  

Tog ett tag att bosta ren henne kan jag säga men det var det värt för sedan så blänkte hon som ballarna i månskenet.

Längtar tills det blir lite varmare ute om dagarna för då ska jag ta och ge min tjej en riktigt omgång med ett bad för det behöver hon verkligen.. men tycker att det är lite för kallt för det ännu.. men snart så.  

Av pompette - 4 april 2011 03:00

Helt klart ett av mina favorit program!

Man får en massa kanon bra tips och för att inte tala om dom små söta barnen och deras busiga ponnysar.    



 
Tobbe är en kille som jag tror på. Jag tror verkligen på hans tänk när det gäller hästar.

Presentation


Pompette
E: Strong statement xx
U: Pompadour

Ägare: Sandra Åhlin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilken gren håller du och din häst på med?
 Dressyr
 Hoppning
 Både och
 Fälttävlan
 Western
 Körning/Trav

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards