Alla inlägg den 25 april 2011

Av pompette - 25 april 2011 20:34

Strålande    och 19 + grader ute kan inte bli bättre.
Folk som har varit ute och cyklat och gått/sprungit här i byn idag har haft shorts på sig.
Nu är äntligen sommaren på väg på riktigt 

Pompan har fått stå ute tillsammand med Corri över natten nu i 4 dagar och det funkar jätte bra.. hon trivs verkligen då hon får känna frihet.
Får hoppas att hon trivs lika bra då vi flyttar också.
För nu är det ju bara...
 
Innan flytt. Håller på att längta ihjäl mig  


Myggen har börjat att titta fram sakta men säkert också.. flög omkring några mygg i stallet idag då jag stod och pysslade om Pompan lite + att jag hittade 2 stycken myggbett på henne och 1 på min vänstra skinka.
Inga små mygg heller man har sett för den delen...


Så jag ska nog åka på granngården och köpa det bästa flugmedlet

Absorbine Ultra shield nu till veckan. Bra att vara ute i god tid för det är lika bra att börja spruta på lite i tid i förebyggande syfte.
För kommer det att fortsätta att vara så här varmt ute om dagarna nu så är det inte länge kvar innan alla flygande insekter och skit börjar att dyka upp.

+ att tiden går fort och snart är ju april slut och sen säger det bara swooosch så är Maj månad slut och sedan så är sommaren här..   
Och sedan med tanke på att hon går ute på nätterna också.
Älskar verkligen detta flugmedel och det är det enda som biter på knotten också.. har prövat flera stycken men ingen slår faktiskt denna. ---->


 

Pompan ska få njuta av sommaren i år och inte behöva bli biten av en massa onda flygande saker.. hon ska få njuta av sommaren och det gröna gräset så jag har bestämt mig för att hon även kommer att få ett flugtäcke till sommaren att ha på sig. Att skona henne lite från alla flygande insekter.
Har suttit och googlat runt lite på olika täcken och det lutar mot ett från Rambo men vi får se vad det blir för något *Ler*

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hur som helst så slet vi av Pompan vänster baksko idag för vi trodde att det kanske var en hovböld på G men det är något annat som ligger och spökar.
Hon visade ingenting med visiteringstången heller.. så vi ska hålla koll på henne och avvakta tills på onsdag nu och blir det inte bättre tills dess så ska vi ringa hit Birger.. världens bästa häst veterinär så får han komma ut och kolla på tjejen min! För nu vill jag faktiskt att hon ska bli frisk.


Vi har testat med massa olika saker nu.. men ingenting har lixom funkat..   *snyft*


Hon är ju så glad, pigg och kry i övrigt och äter som jag vet inte vad.. hon har ingen feber.. hon haltar inget i skritt men i trav så syns det hur tydligt som helst.
Så något lurt är det ju.. men frågan är bara vad?!? fast jag själv tror att problemet sitter i kotan för hon är varm där till och från och då man ska ta där och klämma och känna så flyger hon nästan bakåt i stallgången och hon vill inte stödja på benet. Stackars gumman min.
Så nu nästa beslut är att ringa ut Birger så han får gå igenom henne ordentligt.
Får se om han kan ställa någon diagnos direkt på plats eller om vi måste åka in med henne på kliniken.


Nu kanske ni tycker att jag är dum som inte har ringt ut veterinären tidigare men hon har ju ingen akut hälta och hon lider ju inte utav det.
Och vissa gånger kan det till och med sånt här gå över av sig själv efter någon vecka så vi ville helt enkelt vänta och se ett tag.. men nu finner vi ingen annan utväg tyvärr.


Kosta vad det kosta vill bara detta elände är över snart.


Jag hoppas och ber att hon kommer att bli helt återställd och frisk och att hon kommer att gå rida igen.



Vi vill ju kunna njuta av härliga ridturer tillsammans nu då sommaren börjar närma sig och allt.. och matte börjar få lite abstinens av att rida..
Men vi får helt enkelt se vart det bär iväg nu.
Bara min tjej får bli frisk så är jag glad & nöjd.

Vill inte se hon ha ont eller vara halt längre.
Det skär i hjärtat på mig.
På onsdag så gäller det.. får se vad vi får för besked då. *Håller tummarna*
Nu ska vi in till stan och till hundparken med bus hundarna här så jag får skriva mer sedan då jag har tid.

Presentation


Pompette
E: Strong statement xx
U: Pompadour

Ägare: Sandra Åhlin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilken gren håller du och din häst på med?
 Dressyr
 Hoppning
 Både och
 Fälttävlan
 Western
 Körning/Trav

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards