Alla inlägg den 10 april 2011

Av pompette - 10 april 2011 20:38

Skit väder ute.. både regn och hagel har det kommit här på eftermiddagen.

Det är typiskt nu då ridbanan och vägarna hade börjat att torka upp ordentligt.. men men.. lite sol på det här så torkar det nog rätt snabbt ändå.

Men jag rider inte på ridbanan än iaf.. vill inte riskera varken mitt eller Pompans liv bara för det.

Vill ju inte att min skatt ska halka och gå omkull och göra sig illa.

Små vägarna går ju därimot att rida efter och det är ju bra.

Förstår mig verkligen inte på dom som rider på banan nu och som inte kan vänta tills det torkat upp mer.. dom kan ju inte vara rädd om sin häst för fem öre.

Åkte till stallet runt 19 tiden och tog in hästarna för kvällen.

Om blickar kunde döda.. Pompan stod vid grinden till hagen och gnäggade då jag kom till stallet och kollade på mig precis som att snälla matte ta in mig nu.. jag vill inte vara ute en sekund till.. du ser ju hur jag ser ut

OOH MY GOD!
Ni skulle ha sett min polle.. hon var dyngsur så det bara rann vatten från hela hon, och hon hade fullt med löst hår på hela kroppen nu då hon fäller.. alltså jag ljuger inte det såg ut som att hon inte hade blivit borstad eller något på över 1 år.. stackarn.. hon såg riktigt ledsen ut.. Så jag tog handduken och torkade av hennes ansikte och öron och manen och sedan så tog jag svettskrapan och drog av henne allt vatten.. drog några extra gånger med den så allt löst hår följde med i svängarna.. och hör och häpna så fick jag användning av piggborsten idag som jag inte använt på gudarna vet när.. så jag borstade igenom henne med den också och sedan så fick hon sitt svett täcke på sig och det får hon ha på sig över natten så får hon stå inne och torka upp.

Masserade även in hennes bakben med lite liniment.

Borstade benen och borstade bort all lera hon hade på hovarna.

Och dum Sandra kliade sig i ögat direkt efter då jag hade liniment kvar på händerna så nu ser jag knappt något på höger öga AJ!   


Någon som vill bli medryttare på Pompan typ 2 gånger i veckan? Jag skulle ha behövt lite avlastning för man har ju faktiskt ett liv utanför stallet också 

Bara att höra av er.

Presentation


Pompette
E: Strong statement xx
U: Pompadour

Ägare: Sandra Åhlin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilken gren håller du och din häst på med?
 Dressyr
 Hoppning
 Både och
 Fälttävlan
 Western
 Körning/Trav

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards