Alla inlägg den 8 april 2011

Av pompette - 8 april 2011 20:43

Var förbi till stallet för ett tag sedan.

Pompan busade i hagen och hade race med Corri då jag kom för att ta in dom två och Rutan för kvällen.

Grabbarna brukar få stå ute lite längre.

Hon haltade inte idag och svullnaden lägger sig mer och mer för varje dag och idag så såg det riktigt bra ut.

Men hon ska få vila över helgen för säkerhets skull.

Ska ta och longera henne på söndag igen för att kolla lite mer noggrant.

Stod och pysslade om tjejen min på stallgången för hon hade ju naturligtvis rullat sig i all lera som finns ute i hagarna denna årstid så det var bara att sätta igång och borsta.. För jag har ju en häst som älskar att rulla sig i typ allt möjligt.

Sedan så masserade jag in hennes bakben med liniment och sedan så fick hon gå in för kvällen och käka sin efterlängtade mat som hon stod och drömde och dreglade om.

Städade även i ordning lite av hennes saker i sadelkammaren som låg utspridda typ överallt.

Innan jag åkte hem så gick jag och gav grabbarna kvällsmat i hagen.

Nu när jag äntligen har lite tid över så ska jag sätta mig och kolla på lite saker som Pompan ska få i slutet av månden.

Jag ska försöka att hålla mig till min budget och inte spendera allt för mycket pengar men vi får se hur det går med den saken     

Det är ju så mycket som man vill ha.

Förresten så flyttar vi ju snart och Pompan ska få byta stall.. tänkte slänga upp en bild på stallet där hon kommer att stå från och med i Maj någongång.


 

Av pompette - 8 april 2011 20:22

 

Dagens hiss går till denna underbara svettskrapa.

Vad skulle jag göra utan den? Hehe.

Den duger inte bara till att ta bort vatten från hästen med utan den är suverän nu när det är fällningstider.

Dessutom så funkar den perfekt att ta bort hår med som har fastnat under hästens täcken.



 

 

Vad ska man med denna till egentligen?

Har fortfarande inte förstått mig på denna borste.

Jag själv tycker att det är en rätt dålig uppfinning och jag använder den väldigt sällan.

Jag använder den definitivt aldrig till att borsta man och svans med för då försör den mer än vad den gör nytta.

Därimot är den bra för att ta bort fast torkad lera från hästarna men rotborsten har ändå gjort det mesta av grovjobbet.

Därför får denna ett minus från mig idag!

Presentation


Pompette
E: Strong statement xx
U: Pompadour

Ägare: Sandra Åhlin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilken gren håller du och din häst på med?
 Dressyr
 Hoppning
 Både och
 Fälttävlan
 Western
 Körning/Trav

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards