Alla inlägg den 14 april 2011

Av pompette - 14 april 2011 14:40

Förlåt för att jag är så dålig på att uppdatera bloggen ibland men det är mycket som händer i mitt liv just nu och mycket som ska hinnas med att göra om dagarna.

En sådan här blick fick jag iallafall av Pompan idag då jag kom till stallet.


Så vem vet vad hon hade i tankarna idag egentligen! Haha.


Tog in henne i stallgången och borstade och gosade lite eftersom att jag aldrig hann till stallet igår och sedan så fick hon gå ut i hagen igen.

Hon hade saknat sin matte för det märktes på henne för så fort hon hörde min röst så kom hon gående emot mig.


Det är go väder ute idag och Pompan passar på att njuta lite extra!


Det går framåt med hältan och nu så ser det riktigt bra ut faktiskt.

Hon är lite lite oren fortfarande då hon springer så hon ska få vila tills efter helgen för säkerhets skull.. Jag vill ta det säkra före det osäkra.

Jag är ju rädd om min älskade häst!

Fast jag måste erkänna att jag längtar efter att få komma upp på hennes rygg och börja rida igen.. Det känns som evigheter sedan!

Fast det egentligen inte är det.


Vi kommer att skippa galoppen ett tag nu och köra igång lite sakta igen.

Det blir mest lite lugna promenader,  men även skrittarbeten och lite arbeten i trav ett tag.

Men jag får helt enkelt vänta och se hur hon ser ut efter helgen först.


Imorgon så blir det en kort promenad i grimskaftet och lite miljöträning!

Bara för att hon ska få röra på sig lite.

Var ute på en promenad med henne i förrgår också och då så kom det en stor långtradare bakom oss och jag trodde att Pompan skulle fly i panik men hon var lixom kolugn. Hon var nästan lugnare än jag själv! Haha!

Vi gick förbi några presseningar som blåste och dom blev hon lite rädd för men jag tror att vilken häst som helst skulle bli rädd för dom.

Sedan så kom vi till bron vid bäcken och då hade vi gått på en grusväg ett bra tag och helst plötsligt så blev det asfalt just mitt över på bron så de ekade så hon tvär stannade och försökte lyssna vart ljudet kom ifrån.. Haha.. Ja vad säger man?!? Hon är för söt hon.

Av pompette - 14 april 2011 14:01

Den här tidningen låg i brevlådan idag och gissa vem som blev glad  

Nu ska jag gå ut och sätta mig i solen och läsa en stund.

Presentation


Pompette
E: Strong statement xx
U: Pompadour

Ägare: Sandra Åhlin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilken gren håller du och din häst på med?
 Dressyr
 Hoppning
 Både och
 Fälttävlan
 Western
 Körning/Trav

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards