Alla inlägg den 11 april 2011

Av pompette - 11 april 2011 21:09

Det är ju nu allt busväder brukar börja att komma igång lite smått ibland och nu

då jag har haft lite tid över här i dagarna så har jag suttit och kollat runt lite mer seriöst på ett regntäcke åt Pompan och jag har beslutat mig för att det blir ett Amigo täcke för det har jag haft i tankarna mina hela tiden.

JAG BARA ÄLSKAR DERAS TÄCKEN!

Blir att köpa fler sådana.



 

 

Ett rött Amigo med avtagbar hals.

Och Pompan som passar så otroligt bra i rött blir nog skit snygg i detta.

Satt och googlade lite om detta täcket innan jag beslutade mig helt för att köpa det och dom som har detta täcke har inget negativ att säga om det.

Dessutom så fick jag det till ett otroligt bra pris så det blev verkligen ett fynd.

Nu väntar jag bara med spänning på att få hem det och pröva det på henne.


Det är ett 600D iåförsej men Pompan brukar inte ha sönder sina täcken och hennes hagkompisar har också hållit sig borta från dom som tur är.


Får lägga ut fler bilder då jag har fått hem det och prövat det på henne.

Av pompette - 11 april 2011 20:06


Det här äter min häst varje dag:


Morgon: Krossat korn

Kväll: Hö, krafft grund, betfor & havre

Alltid tillgång till friskt vatten ute och inne.

Fri tillgång på hösilgage ute i hagen.


Min största rädsla.


Jag har inte direkt någon rädsla då det kommer till att hålla på med hästar.

Visst finns det tankar som faktiskt kan dyka upp i huvudet på mig om olika olyckor som kan inträffa osv men det får man helt enkelt koppla bort.

Varför har man annars valt att hålla på med dessa underbara fyrbenta vänner?!?

Men det jag gruvar mig mest för är då min älskade häst inte längre finns kvar här hos mig utan ska till dom evigt gröna ängarna :/

Sedan är jag väll lite orolig på hur länge mitt knä ska hålla.


Min favorit grej i stallet


Det måste få bli denna pall ifrån IKEA.

Vet inte vad jag hade gjort utan den.

Då jag har fått så problem med knät på senare tid efter olyckan så är den perfekt att använda för mig vid uppsittningen.


 


Mitt bästa hästminne


Mitt bästa hästminne är då jag och resterande familj var på Umåker och våran dåvarande häst Me shannon skulle starta och tävla i sista loppet och han vann.

Jag kan se han framför mig fortfarande om hur han vägrade att gå in i finkan då vi skulle lasta honom och skulle hem utan bara stod och kikade ut över travbanan och var så himla stolt över att han hade vunnit.




Mina drömmar


Att Pompan bus ska få leva länge och vara frisk.

Att vi ska få många underbara år tillsammans.


En nytagen bild och 5 punkter som beskriver min häst


* Hon har olika personligheter varje dag så när man kommer till stallet så vet man aldrig vilken häst man kommer att möta just för dagen och det är allt lite spännande.


* Hon vill vara med överallt och är nyfiken av sig och följer efter mig vart jag än går.


* Hon är mycket lättlärd och hon är med på det mesta.


* Hon är en trygg häst som har bra självförtroende men hon kan även koppla in unghäst sinnet om hon känner för det + se lite spöken ibland.

Men hon skulle aldrig någonsin göra någonting för att skada någon annan.


* Hon är arbetsvillig och gör alltid sitt bästa.


Varför ridning får mig att må bra?


Man blir alltid så glad då man kommer till stallet och man kan koppla bort allt annat för en stund.

Jag tränar inte bara hästen utan även mig själv på samma gång så det blir som två flugor i en smäll..


Någonting som du och din häst är stolta över att ni har gjort


Jag är faktiskt stolt över allt vi gör och hur vi utvecklas ihop.

Vi tar dagarna som dom kommer.

Att vi kommer närmare och närmare varandra för varje dag som går.

Av pompette - 11 april 2011 19:42

   


Ska snart bege mig till stallet till min älskade häst.

Lilla Pompan plutt ska få sig lite massage idag hade jag tänkt vilket hon verkligen älskar för hon tycker om när man håller på att pilla och gosa för fullt med henne.
Förut så var hon lite skinkig då man började att närma sig öronen men jag är där mycket och ofta och pillar så nu har hon slutat att reagera.. nu bryr hon sig knappt ett dugg längre.
Har även kommit på ett knep för att få henne att sänka ner huvudet och jag måste säga att det verkligen funkar kanon bra på henne.
Igår så stod hon och gäspade hela tiden i stallgången och räckte ut tungan åt Nicke haha.. och jag tänkte för mig själv att hon kommer ju somna stående typ här och nu.
Hon är för go hon.

Saknar henne varje sekund jag är ifrån henne.
Hon gör mig så hel och lycklig.
Ska skruva bort broddarna idag också hade jag tänk för nu behövs dom inte längre då all snö är borta.
Snösulorna får sitta kvar tills jag skor henne i slutet på April igen.
Stod i valet och kvalet om jag skulle ha kvar sulorna eller ta bort dom då jag skodde henne nu sist men jag beslutade mig för att ändå ha kvar dom eftersom det fortfarande var fullt med snö ute då.

Jag tog det säkra före det osäkra helt enkelt.
Fast nu gör ju sulorna mer skada än nytta egentligen men om jag tar bort dom nu nästa gång hon skos så är det ingen fara.



 

Presentation


Pompette
E: Strong statement xx
U: Pompadour

Ägare: Sandra Åhlin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilken gren håller du och din häst på med?
 Dressyr
 Hoppning
 Både och
 Fälttävlan
 Western
 Körning/Trav

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards