Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Häst citat som stämmer!

Av pompette - 18 april 2011 17:24

Jag älskar min häst, för den är ju bäst!

Jag saknar dig hela tiden jag är ifrån dig.

Du gnäggar åt mig.

Din varma & mjuka mule smeker och det är som att vi leker!

Din päls glimmar så jag tror att jag svimmar.

Du är gullig när du är blöt..  men du är alltid jättesöt.

Du är bara för bäst därför att du är min fina lilla häst!


 




 



Kärleken till en häst är aldrig så stor som i den stund man måste skiljas från hästen.


Hästar ger oss de vingar vi saknar.


Ge en häst vad den behöver och den ger dig sitt hjärta.


Den som sa att man inte kan köpa lycka för pengar visste inte att man kan köpa en häst


Det finns något i hästens yttre som är bra för människans inre.


Rid aldrig fortare än din skyddsängel kan flyga.


En häst är som en bästa kompis: alltid där för att stötta dig och göra livet värt att leva.


Om Gud hade menat att människan skulle gå hade han gett oss fyra ben.

Istället gav han oss två - ett för vardera sidan av en häst.


Hästar gör ett landskap vackert.


Hästar är som luft.. utan dom kan man inte leva.


Du älskar inte en häst för att den är vacker, den är vacker för att du älskar den.


En häst utan ryttare är alltid en häst, men en ryttare utan en häst är bara en människa.


Om du är så duktig att du kan rida rätt med hjälptyglar så är du så duktig att du inte behöver dem.


Om förhållandet bygger på förtroende så lyder hästen även utan bett och tyglar.


Vi har nästan glömt hur märkvärdigt det är att ett så stort och starkt och intelligent djur som en häst tilllåter att ett annat mycket svagare djur att rida på deras ryggar.


För hästens felsteg bär ryttaren ansvar.


Hästens välbefinnande går alltid före ditt eget.


Min häst är min vän inte min slav.


Du kan välja var och hur din häst ska gå, se ut och föra sig.
Men inte hur den tänker, vill och känner.


Skarpa bett, martingals mfl hjälptyglar är en bra ursäkt för ryttare med dåliga händer och bristande kompetens.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pompette - 16 juni 2011 14:04

Om jag kollar upp mot himelen ser du mig då gumman?!? Saknar dig så det gör ont. Det är så tomt utan dig :( Tänker på dig varje dag! Tänker på hur otroligt go och fin du var på alla sätt och vis och tänker på alla våra fina stunder som vi fick ti...

...

Av pompette - 2 juni 2011 16:28

Tänker på dig! Det är så tomt...

Av pompette - 30 maj 2011 22:55

Tänker på dig gumman min! Saknar dig så fruktansvärt mycket :( Det är så tomt utan dig... Vem ska jag nu gå till och gråta ut när jag är ledsen? Ingen lyssnade och förstod mig så som du gjorde! Det här är tungt och jobbigt.. ...

Av pompette - 30 maj 2011 12:38

Igår så var jag till stallet och tog farväl av min älskade häst. Det var så jobbigt.. men jag försökte vara stark för hennes skull. Hon fick ha på sig sin prinsess grimma för en prinsessa har ju alltid rosa. Hon blev borstad och jätte fin.. för hon...

Av pompette - 27 maj 2011 15:52

Nu har vi flyttat och börjat få hyffsad ordning men än är det saker kvar att fixa och göra! Men just nu har man varken ork eller lust till någonting! Idag 2 veckor senare så fick vi äntligen internet hemma! Trodde jag skulle bli totalt galen utan.....

Presentation


Pompette
E: Strong statement xx
U: Pompadour

Ägare: Sandra Åhlin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilken gren håller du och din häst på med?
 Dressyr
 Hoppning
 Både och
 Fälttävlan
 Western
 Körning/Trav

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards